Coimbra

29 december 2018 - Viseu, Portugal

Vandaag naar Coimbra geweest. De oudste universiteitsstad van Portugal. Op ongeveer een uur rijden vanaf Viseu, de reden dat we niet te vroeg op hoefden en de bus om 10 uur vertrok. Rond kwart over 11 waren we in Coimbra en werden we vrij gelaten tot kwart over 3.

Een hele tijd in de zon door de stad gelopen. Door de zon, de zonnebril nodig en de mijne bleek weer reparatie nodig te hebben. Voor het bedrag van 50 ct werd er een nieuw schroefje ingezet, waar ze toch snel 5 tot 10 minuten mee bezig was. Daarna verder gelopen en diverse oude gebouwen en kerken bekeken en langzaam omhoog gelopen richting de oude universiteitsgebouwen. Erg mooi allemaal, zeker in de zon, die met vlagen ook erg warm was.

Op de weg naar beneden nog ergens tapas gegeten met een glas wijn (Vivianne) en een glas bier (ik). Uiteindelijk wat duurder dan we tot dan gewend waren in Portugal.

Vervolgens weer langzaam verder naar beneden gelopen en de Mondego overgestoken om een paar foto's van de andere kant van de rivier te maken. Intussen was het 3 uur geworden en werd het tijd om naar de busvertrekplaats te lopen. Deze keer iedereen weer op tijd zodat we snel aan de terugweg konden beginnen.

Bij terugkomst in het hotel met een paar man nog even naar de plaatselijke supermarkt om wat bier, water en chips in te slaan voor een rustige momentje (zoals nu).

Om 7 uur weer eten en daarna vast nog even naar de bar. Morgen gaan we naar Fatima en dat is zo ver rijden dat de bus om 815 vertrekt, dus op tijd uit de veren.