Oudjaarsdag en oudjaarsavond

31 december 2018 - Viseu, Portugal

Vandaag goed uitgeslapen en daarna heeeel weinig gedaan. Naar de winkel gelopen, bier gekocht, terug gelopen....bier en wijn gedronken. Wat gesnackt, wat gelezen, wat netflix gekeken, kortom geluierd. Mag ook wel eens op vakantie.

Om half 4 in de bus voor een wijnproeverij (met een beetje kaas). Bij een plaatselijke wijnmaker wat uitleg gekregen in gebrekkig Engels. De wijnen waren wel lekker en in plaats van het verwachte uurtje hebben we er ongeveer 2 uur gezeten.

Nu aan het klaarmaken voor het eten en de feestelijke jaarafsluiting in het hotel. Een uurtje later dan in Nederland. Ik schat dat de update van de rest van de avond niet voor morgenavond online komt.

Het avondeten begon met een soort van verschillende voorgerechtjes in een andere ruimte. Hierbij hebben we een glaasje Sangria genomen. Vervolgens naar een grotere ruimte waar een soort 'diner-dansant' plaatsvond, waarbij wij het dansen aan ons voorbij hebben laten gaan.

Bij het eten lag naar goed Portugees gebruik ook een zakje rozijnen, bij elke klokslag om 12 uur moet je een rozijn nemen voor geluk, neem daarbij het openen van de fles champagne en je hebt het in 1 keer erg druk.

Aangezien we toch weer vroeg op moesten voor de terugreis,  zijn we niet al te lang na de Portugese middernacht naar bed gegaan. Al met al een leuke avond gehad.

1. Annette:
    31 december 2018