Natural Bridge

5 november 2019 - Santa Cruz, Aruba

Lekker rustig aan wakker geworden en zelf ontbijtje gemaakt. Het heeft erg hard geregend vannacht dus het is vochtig warm. Effe wennen... Rond kwart voor elf toch maar eens op pad gegaan. Op naar de Natural Bridge, de kleine versie dan. Want de grote is in 2005 ingestort. Met een tussenstop c.q. fotomoment bij een baai waar we volgens mij met Koen in 2006 ook zijn gestopt. Het is een uitdaging de weg te rijden met ons witte Alto-tje maar we hebben het gehaald! Ondanks de bussen toeristen en de vele off-road-rijtuigen blijft het sjiek. Klotsende golven, magisch blauw water en een baby-bridge. Jan heeft nog een geocache gezocht én gevonden! En toen de hele zand/grind/hoebel-de-boebel-weg weer terug. Jan stelde op google maps een of ander strand in maar die weg was nog vele malen erger... we hebben een sticker in de auto met daarop dat met het Alto-tje niet off-road gereden mag worden. Ons witte gebakje had al genoeg te verduren gehad vandaag. Dan maar naar het visitor centre van Arikok Nationaal Park ingesteld. Voor Arubaanse begrippen een mooi gebouw! Er is een tentoonstelling over de flora en fauna van Aruba en de wateren er omheen. Op weg naar een late lunch plek de Alto even volgetankt (benzine omgerekend 1 euro per liter). Op aanraden van Leonie in Savaneta bij de Zeerovers gaan eten. Aansluiten in de rij. Keuze uit vangst van de dag en/of garnalen en frietjes/gebakken banaan/maisbrood/zure uitjes en een sausje. Alleen cash te betalen en je betaald het gewicht van de vis. Heel eerlijk allemaal. En niet duur; voor ons tweetjes 35 euro incl drinken! Verser dan vers! Alles wordt in zakken in een vergiet gekiept. Je krijgt een nummer mee en na een tijdje brengt een ober het vergiet met eten en bordjes en een vork. Briljant concept! Met een volle buik snel terug naar het appartement; het zwembad roept! En Ajax... prutsers! Inmiddels zitten de andere twee appartementen vol met Brabantse en Groningse mannen, zeg maar echte laevemaekersj. De eerste bal vloog al over ons terras incl een leeg flesje bier... Effe wennen, de rust is voorbij. Daarom kiepen Jan en ik er nog maar een Baco in... slapen we vast goed!?