Boston - New York - Geleen

17 augustus 2019 - Geleen, Nederland

Vrijdagochtend waren we eigenlijk snel  vertrokken uit het hotel in Boston. Ontbijten deden we onderweg met een broodje van Subway en koffie van Dunkin Donuts, alleen koffie ja. Ergens kwamen we "Holland" al tegen. Hoe korter we bij New York in de buurt kwamen, hoe drukker het werd. Nog een laatste blik kunnen werpen op Manhattan, daar waar het vier weken geleden begon.

De auto leverden we probleemloos in bij Alamo en met de skytrain reden we naar terminal 4 van JFK. Volgens Jan mochten de tassen per stuk ongeveer 50 lbs wegen.... altijd spannend... 49 (die van Jan) en 40 lbs woog die van mij. Op hoop van zegen dat alle souverniertjes heel bleven - en dat allebei de tassen ook in A'dam zouden aankomen - lieten we de koffers achter bij een bijzonder vriendelijke dame van Delta. De controle bij de douane was weer anders dan op de heenvlucht. Wel schoenen uit, wel alle grotere elektronica uit de handbagage... het blijft een gedoe! Eenmaal klaar gingen we op weg naar de gate. Wat rondgekeken in alle winkels, nog een fleurige werktas gekocht. En uiteraard nog wat gegeten want het was nog een lange tijd tot 18.50u, starttijd van het boarden. Tóch nog een cocktail gescoord! Uiteindeling begon het boarden later en vertrokken we nóg later nadat er een probleempje met de watervoorraad was opgelost.

Door de vertraging landden we zaterdagochtend ook later. Hoewel we flink de wind in de rug hadden, haalden de piloten díe opgelopen achterstand niet in. Uiteraard moesten we én half Schiphol over-taxiën én hadden we een bagageband bijna helemaal achteraan. Waar dan vervolgens de koffers van vijf vluchten opgekwakt werden. Wij konden na even wachten twee tassen van de band rapen zonder dat er zichtbare lekkages te zien waren. Op naar de intercity naar Venlo want ja, er reden dit weekend geen treinen tussen Eindhoven en Roermond. In Venlo mistten we aansluiting op de Arriva trein naar Roermond door een stoptrein voor ons. De volgende Arrivatrein die kwam was een hele kleine... met moeite pastte iedereen erin. Van de machinist moesten we gewoon 1e klas gaan zitten. Oké dan! Op naar Roermond, waar zoonlief ons kwam ophalen. Eenmaal in Geleen gelijk de tassen uitgepakt. Alle souveniertjes nog heel! En de eerste al uitgedeeld. Het eerste wasje zit al in de droger, het volgende draait. Met Koen samen wat gegeten en inmiddels staat de tv alweer op standje voetbal.

Vier weken omgevlogen? Zeker niet! We hebben heel veel gezien, gelopen, gedaan, gereden, gegeten en gedronken. En we hebben genoten van jullie reacties op onze avonturen. Dank daarvoor. Ons resten: herinneringen voor altijd, héél véél foto's die we moeten uitzoeken voor het fotoboek én plannen maken voor een volgende reis naar the USA!

1. Anouk:
    17 augustus 2019
    Welkom thuis!! Bedankt dat we mochten meelezen/reizen
  2. Robert-Jan:
    17 augustus 2019
    Welkom thuis ! Hartstikke leuk om met jullie mee te reizen !! Sterkte met de jetlag (en het weer hier in Geleen ...) !
  3. Annette:
    17 augustus 2019
    Welkom thuis, was altijd leuk wakker worden met jullie verslagen. Snel weer afspreken!!! xxx
  4. Caroline:
    17 augustus 2019
    Welkom thuis, wat hebben jullie een onvergetelijke reis gemaakt! Ben benieuwd naar de plannen voor een volgende USA reis!! Succes met de jetlag en het missen van de rita's😁
  5. Marion:
    18 augustus 2019
    Danke veur eur superleuke reisverhaole, ich höb genaote jeder daag!
  6. Teun en Ellie:
    18 augustus 2019
    Welkom thuis. Nu nog lekker nagenieten want dit blijft beslist nog maanden en maanden in het hoofd zitten. Ook al moeten jullie maandag weer aan het werk. 😁🙋‍♂️🙋