Eerste paar dagen

17 juni 2022 - Santa Cruz, Aruba

Op 13 juni zijn we dan eindelijk weer eens vertrokken voor een verre reis. Al ging die vandaag maar tot het CitizenM Hotel op Schiphol. Kamer op de 4e verdieping met uitzicht op de luchthaven.

Na een goede nachtrust was dé reisdag dan eindelijk aangebroken. Met de nodige spanning lopen we richting de vertrekhal. Is het druk, hoe lang duurt de hele procedure, halen we de vlucht? Nou... ja! Binnen 45 min door alles heen: bagage gedropt, controle handbagage en de paspoortcontrole. Enige nadeel hiervan: lang wachten voordat de gate open gaat. Al met al een prima vlucht gehad, mede door een kleine upgrade: economy comfort; lekker veel beenruimte!

Om 17.37u plaatselijke tijd - 6 uur vroeger dan "thuis" - landen we op Aruba. Bon Bini!! Bagage ophalen - 1 grote tas - door naar de controle van alle bagage en we staan buiten. 29 graden, wat hebben we deze warmte gemist! Steven van FLEX rentals autoverhuur komt al aanrijden met ons autootje: een 4-deurs JEEP Wrangler, 'n prachtig blauw exemplaar. Hij geeft wat uitleg en  rijdt voor ons uit naar de supermarkt voor de broodnodige boodschappen. Dan rijden we verder achter hem aan naar Ayo Apartments Aruba. Daar krijgt Jan nog wat meer uitleg o.a. over het tweede pookje. Ik krijg van Joost al de sleutel van het appartement. Pauli is nog sporten, die zien we later nog wel. Snel uitpakken, badkleding aan en hup, het zwembad in.

Later op de avond bij Joost en Pauli nog wat gedronken en wat bijgekletst over het reilen en zeilen op Aruba in Corona-tijd en zo. Om 22.30u vallen dan toch echt de oogjes toe, ons lijf zegt: hallo, het is 04.30u ga slapen! En dat doen we best goed.

De 15de gaan we, na het ontbijt, op zoek naar een winkel voor een sim-kaart. Iets met een hotspot op de telefoon van Jan waarop ik mee kan liften... Dat verloopt niet helemaal soepel dus op enig moment maar eens naar de Super Food gereden aan de westkant van het eiland. Dit is dus eigenlijk gewoon een grote Hallo Jumbo in een winkelcentrum. Bij ons huisje met wifi eerst goed opgezocht waar Jan een simkaart kan kopen, blijkt op 4 min rijden va ons huisje gewoon een winkel te liggen. Oké, geregeld dus. Verder niet veel gedaan en om 21.30 vallen onze oogjes weer toe.

Vandaag 16 juni alweer goed geslapen. Waar airco goed voor is. Voordat we vertrekken voor een tourtje alvast dag gezegd tegen Joost. Die vertrekt om 17u ri vliegveld want hij gaat op vakantie naar...Nederland! Ja, er zijn mensen die dat doe ja. Pauli vliegt een dag na onze vertrek hem achterna. Op het programma vandaag: California Lighthouse, de Alto Vista kapel en via onverharde wegen langs de kust - hobbeldebobbel - naar de Bushiribana Goudmijn met wat stops tussendoor. Wat is de noordkant toch ruig! Vanaf de Goudmijn blijft de weg onverhard maar minder hobbeldebobbel. Toch weer even doorgereden naar de Natural Bridge. De oorspronkelijke natuurlijke brug is ingestort medio 2005. In 2004 hebben we haar nog in volle glorie mogen aanschouwen; toen we met Kerst en Oud en Nieuw in 2006/2007 met Koen teruggingen was het dus een hoop stenen. En dat is het nog steeds. Er is ernaast wel een nieuwe " brug" ontstaan maar die is echt minder spectaculair dan de oude brug.

Hierna wordt het tijd om iets te eten. En dat doen we in het binnenland, bij Urataka Center. Een bekende plek van 2019. Nog steeds de moeite waard om er te gaan eten. Het is er lekker druk; we denken een schoolklas met ouders en leerkrachten. Ook hier is het einde van het schooljaar in zicht. Wellicht een soort van afscheid, we weten het niet. Wij hebben lekker gegeten en we komen er vast nog terug. Thuis aangekomen snel weer het zwembad in, afkoelen! En nu: met een biertje / wijntje op het terras.

1. Ilona:
    Fijne vakantie x
  2. Erik Merkelbach:
    Heerlijk! Geneet d'rvan!
  3. Jean Dormans:
    17 juni 2022
    Geniet ervan Jan en Vivianne. Voordat je het weet zitten jullie weer op het werk.
  4. Margot Tresper:
    17 juni 2022
    wat fijn om op afstand toch een beetje jullie vakantiegevoel te delen. prachtige foto`s.

Geniet maar volop.
  5. Teun en Ellie:
    17 juni 2022
    Hé fijn hoor blitse jeep echt wat om daar rond te rijden. Mooie foto's en luchten. Geniet ervan, wij nemen wel gewoon een biertje achterom.
  6. Robert-Jan:
    17 juni 2022
    Oh wat lekker !! Geniet samen !
  7. Helene Martens:
    18 juni 2022
    Heerlijk weer om jullie verhalen te lezen !!
    Ruige jeep. Schitterende foto's.
    Geniet ervan.