Oranjestad, bezoek van Mia, Boca Catalina en Rodger's beach

22 juni 2022 - Santa Cruz, Aruba

Langzaamaan zijn we gewend aan het tijdsverschil en de temperatuur. Al slaapt Jan langer dan mij. What else is new... Vrijdag zijn we naar Oranjestad gereden en warempel vinden we best snel een parkeerplaats. Beetje lopen, wat Arubaanse geld gepind, jurkje gescoord en wat biertjes gedronken bij The Paddock. Dit is eigenlijk een Nederlandse bar maar we merken dat er steeds minder Nederlands gesproken wordt op het eiland. Tja, er komen gewoon erg veel Amerikanen. Uiteindelijk ook nog maar een tosti gegeten en gelijk wat foto's gemaakt van de "fooienpot" aan de muur, het plafond enz. enz. enz... Daar hangt voor een kapitaal aan dollars en dergelijke!!

Zaterdag waren we lui. Jan heeft naar de kwalificatie van de F1 gekeken en ik bleef lui. Rond 17u komt het bezoek: Leonie, Pawel en kleine Mia. Zij hebben pizza's meegenomen die we ons lekker laten smaken. En zwemmen, want ook daar komen ze voor. Mia is 3 jaar en 5 maanden en als ik zie hoe zij zich al kan redden in het water, knap. Wat biertjes en zo later, tegen 20u gaat het bezoek weer naar huis met de vraag om ze vrijdag nog eens mogen komen zwemmen; wat ons betreft: welkom!

Zondag ben ik niet helemaal lekker; ik denk dat de temperatuur me nekt. We zijn dus nergens geweest dan "thuis". Uiteindelijk is Jan later in de middag wat eten gaan halen en dat hebben we ons toch laten smaken.

Maandag hebben we de was ingeleverd bij Pauli en heb ik samen met haar ons bed weer schoon opgelegd. Poeh nou, tot zover het huishouden! We zijn in de loop van de late ochtend richting Noord gereden, op zoek naar een palapa, een vaste parasol met een dak van gedroogde palmbladeren. Bij Arashi beach zijn ze allemaal bezet maar bij Boca Catalina niet. Er wordt ontzettend veel gesnorkeld maar wij houden het tot nu toe op wat zwemmen en afkoelen. Na wat uurtjes hangen, rondkijken en zwemmen wordt het tijd om wat te eten. Dat doen we bij Fireson Brewery. Jammer genoeg geen eigen brouwsels voorradig door leveringsproblemen van ingrediënten of andere spullen. Jan zoekt zich een IPA uit en ik een rita, een Margarita, met sap van mango. Heerlijk! En het eten is wonderbaarlijk lekker, honey bbq wings en een quesadilla met steak. Wat sausjes en "frietjes" van polenta erbij en klaar. De rest van de avond zijn we voldaan...

Vandaag, dinsdag, doen we lekker rustig aan. Het heeft iets geregend vanochtend maar eigenlijk mag het geen naam hebben. Daarnaast is het redelijk bewolkt. Tegen de middag stappen we in ons blauwe beest en rijden we naar Savaneta en verder, naar Rodger's beach. Het is er ontzettend rustig dus vinden we met gemak plek onder een soort van overkapping, waar we lekker in de schaduw kunnen zitten. Op het strand wordt door Arubaanse mariniers in opleiding getraind. Op enig moment gaan ze in groepjes van 4 met de coast guard mee op de snelle boot. We denken om ze testen of ze zeebenen hebben want die boot maak manoeuvres... wow! Het is me gelukt om een vissende pelikaan vast te leggen op de gevoelige plaat. Best grote vogels eigenlijk. Na een tijdje rijden we door naar Baby Beach, erg in trek bij de toeristen. Het is er dan ook druk. Bij Big Mama's Grill drinken wat wat biertjes om daarna door te rijden naar restaurant de Zeerover. Ja zo heet 'ie echt. Véél te druk dus rijden we door naar Urataka Center waar we een pizza delen die we net niet helemaal op krijgen!! En dan was dit een medium pizza...

En zo zitten we nu een week op Aruba, op ons terras met een biertje voor Jan en een roseetje met ijs voor mij. Heerlijk...!