San Francisco naar San Simeon

12 juni 2017 - San Simeon, California, Verenigde Staten

Vanachtend rond 9.00u de auto laten voorrijden ;-) Op naar San Simeon met een forse omweg. We rijden helemaal de Highway 1 af tot we niet meer verder kunnen. We hoopten op uitzicht op de kapotte brug maar begrijpelijk dat ze er niemand in de buurt willen hebben. Betonauto's rijden af en aan! Stukje terug dan maar voor de lunch bij Ripplewood. De ober heeft geweldige humor. Er stonden maar 2 kopjes op tafel. 'Flip a coin' wie van de 2 koffie kon drinken. Tuurlijk kwam er een derde kopje. Toen de Aziaten aan een andere tafel vroeg wat er lekker was zei hij: 'Everything is horrible'! (Alles is verschrikkelijk). Na de lunch en met verschillende foto-stops van the Pacific bijna helemaal terug naar Monterey en via  Highway101 naar San Simeon. Een totaal ander landschap, een stuk verder landinwaarts ook. Ranches, vee, heuvels en jaknikkers. Olie dus! En wijn, nou ja, druiven dus. Massa's druiven! Highway 101 is een onderdeel van de Historic El Camino Real, de Koninklijke weg. De weg van 700 miles verbond diverse 'missions', militaire forten en kleine steden van noord naar zuid California. Elke 1 à 2 miles stond er een bel. Inmiddels zijn alle bellen vervangen door nieuwe exemplaren, gemaakt met de oude mal. Uiteindelijk bereikten we om 18.20u San Simeon. Ingecheckt in the Courtesy Inn. Ietwat gedateerd maar wel netjes. Na een boodschap in Cambria (één stadje terug) zijn we tegenover gaan eten. Mixed grill en een steak voor Koen en Jan en seafood Diablo voor mij. Echt heel erg lekker gegeten!! Nog even naar het strand gelopen en the Pacific aangeraakt. Het water is zout. Dan weten jullie dat!

1. Pap:
    13 juni 2017
    Volgens mij zijn jullie al enige tijd door het aardsparadijs aan het zwerven.
    Mooier kan bijna niet. Geniet, en eet niet teveel appel. Haha!!
  2. Pap:
    13 juni 2017
    Wat een mooie streek om doorheen te zwerven, het lijkt veel op het aardsparadijs. Alles voorhanden dus erg niet teveel appels. Haha!!