San Francisco (11 juni)

11 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Ook hier was 11 juni een zondag, de dag dus rustig gestart. Wekker ging om 8.00u en rond 10.30u met de auto op stap. Allereerst naar de locatie die voorkomt in de leader (beginfilmpje) van de serie Full House (de serie was van 1987 tot 1995 op tv): de zgn. Painted Ladies. Oude, gekleurde, houten huizen in een rijtje. Deze liggen aan een parkje met allerlei boomsoorten, van dennen naar palmen! Erg leuk maar ook druk. Je zult er maar wonen! De hele dag toeristen met fototoestellen voor de deur. Op aanraden van Leonie de heuvel opgelopen en ja hoor: mooi zicht op de stad én de Painted Ladies! Verder gereden door de Street of San Francisco, bergje op, bergje af, bergje nog verder af en dan weer op. We reden naar Twin Peaks, aangeraden door 2 mannen aan de bar bij Applebee's gisteren. Druk maar ook hier weer een mooi uitzicht. Het was alleen erg winderig vandaag. Van hieruit reden we naar de voet van the Golden Gate Bridge. Op aanwijzing van oom agent doorgereden naar het fort. De wind getrotseerd en het fort beklommen. Waanzinnig, recht onder the Golden Gate Bridge!!! En aan de ene kant de baai met Alcatraz en aan de andere kant the Pacific. Het werd tijd voor de lunch en op aanraden van 4 dames, die ik op de foto had gezet, naar Sausalito gereden. Dat betekende dus: over the Golden Gate Bridge. Leuk stadje, Sausalito, met een enorme jachthaven. Heerlijke panini (tosti) met lekkere koffie als lunch. En omdat we toch aan deze kant van de baai waren, ook nog naar een hooggelegen punt gereden met waanzinnig zicht op San Francisco én the Golden Gate Bridge (ook op aanraden van Leonie). Ook hier waren we niet alleen... Morgen reizen we verder, onze een-na-laatste stop. Wat ik van San Francisco vond? Veel armoede, veel zwervers/bedelaars maar ook prachtige straten, gebouwen en huizen dus rijkdom. De stad heeft vele gezichten! Zojuist nog een hap gegeten in de bar van het hotel. Was lekker maar voor barfood best wel prijzig met tax en tip.

1. Leonie:
    12 juni 2017
    Man oh man, wat un sjieke foto's.
  2. Pap:
    12 juni 2017
    Prachtig dat verhaal en die foto,s. Deze reis zullen jullie m.i. niet gauw meer vergeten.