The Freedom Trail

13 augustus 2019 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Op weg naar het begin van the Freedom Trail eerst nog ontbeten met een erg lekkere bagel met ei en een kop koffie. Via the Boston Public Garden bereikten we het beginpunt, gelegen aan the Boston Common. Het weer was niet heel zonnig, misschien maar goed, het werd een echte wandeldag. We beleefden tijdens de wandeling 250 jaar geschiedenis en we liepen langs 16 meest veelbetekenende plekken in Boston. Via een korte pauze in een Iers-Amerikaanse pub liepen we weer door. We kwamen door Little Italy waar in mijn ogen uitkeek! Zoveel eetgelegenheden, zoveel witte tafellakens en nog geen honger...

Via de North Washington Street Bridge liepen we naar de haven. Daar ligt de USS Constitution, een driemaster uit 1798. Na de gebruikelijke ID check en nadat we door de security poortjes waren gelopen mochten we het schip betreden. Het schip is ingezet in de oorlog tegen de Britten in 1812. Nu is het alleen  nog maar museum en paradeschip van de Amerikaanse marine. Wat verderop in de haven lag een recenter schip, de USS Cassin Young, ingezet in de Tweede Wereldoorlog. Ook hier een rondje over kunnen lopen. Die kombuis... wow! Gesproken over kombuis, we kregen trek en op het haventerrein lag een restaurant. Niet heel bijzonder, wel een voedzaam broodje/wrap met van alles. En toen moesten we toch echt gaan beginnen aan de terugweg want the Freedom Trail was klaar. In de inmiddels bekende Boylston Street, daar waar op 15 april 2013 twee bommen tot ontploffing werden gebracht vlakbij de finish van de Boston Marathon en waarbij 5 personen zijn omgekomen, vonden we een mooie bar, Back Bay Social. En die liep vrij snel redelijk vol met, we denken, kantoorpersoneel wat de werkdag ging afsluiten met een stevige borrel. Nou, wij ook... wij tikten al meer dan 20.000 stappen aan, het mocht van onszelf.

Wat meer richting ons hotel kochten we wat sushi bij een sushibar, in een prachtige supermarkt. Meer dan 22.000 stappen verder is de sushi verorberd en liggen we uitgeteld op de hotelkamer.