Naar Boston MA

12 augustus 2019 - Boston, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker iets later; 8.30u. Want ja, het is maandag, iedereen moet werken en wij niet. Het ontbijt bestond uit een wafel voor Jan - zelf gebakken - en toast met jam en twee gekookte eitjes voor mij. Toen we uitcheckten wel aangegeven dat we gisteravond flink sigarettenrook hadden geroken, in de badkamer. Want ja, daar zit afzuiging en geen sprinklerinstallatie...

Het bleek dat we via "één rechte weg" - interstate 90 - zo naar Boston reden. Onderweg een stop gemaakt voor koffie. Nu was er alleen een McCafé... geprobeerd en nooit meer. Ik wist opeens weer wat ik wel miste: goeie koffie! Ow jongens, zaterdag... echte koffie! De route binnen de grenzen van Boston City bracht ons al langs Fenway Park, het stadion van Boston Red Sox / baseball. Rond 14u waren we bij het hotel in Midtown Boston, en zo heet dit grote hotel ook. Laagbouw, dat dan weer wel. Nadat we waren geacclimatiseerd zijn we de stad ingelopen. We hadden honger en dorst dus: op naar Cheers! Het was een lekkere tippel vanaf het hotel maar goed te doen. Uiteraard hebben we foto's gemaakt buiten bij de uithangborden. En omdat we eigenlijk een beetje tussen lunch en diner aankwamen was er plek, weliswaar boven maar dat maakt niet uit. Daar staat - een replica van? - de bar uit de tv-serie. Heel aardig personeel, dat moet alweer gezegd worden. Voorgerechtje deelden we, het hoofdgerecht niet. Kom zeg, het ontbijt was uitgewerkt. Biertje voor ... Jan en uiteraard de meeste voor de hand liggende cocktail in Boston: The Boston Tea Party. Die gebeurtenis vond plaatst in de haven van Boston in 1773; iets met thee, kolonisten en geen belasting willen betalen. Tja, dat willen wij ook niet altijd maar het moet toch! De cocktail smaakte overigens heerlijk, het was een heftige qua alcohol(smaak). Toen alles verorberd was zijn we op zoek gegaan naar het begin van The Freedom Trail die we morgen willen gaan lopen. Uiteraard gevonden! Omdat het nog vroeg was gingen we op zoek naar een leuke kroeg, die vonden we natuurlijk ook. Na nog wat gedronken te hebben aan de bar gingen we terug naar het hotel. Wel nog met een stop bij een wine & co...