Grand Canyon & Las Vegas

23 mei 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Als ik dit schrijf is het 10.35u en komt het hotel langzaam tot leven. Er rollen koffers door de gangen van uit-checkende mensen en wij? Wij zijn vannacht om 3.45u opgestaan. Een kwartier wandelen door het hotel, 2 liften en 1 roltrap later staan we op de goede plek klaar om te worden opgehaald door het busje van Papillon Grand Canyon Helicopters. Via wat andere hotels en 20 miles later komen we aan op het vliegveldje van Boulder City. Inchecken, wegen... (oeps...),het veilgheidsintructiefilmpje bekeken en toegesproken door David de piloot. Niet veel later stijgen we op met de muziek van Top Gun, je weet wel Danger Zone... Het vliegen valt me alleszins mee, er is dan ook weinig wind en turbulentie. De wereld wordt snel klein. Gelijk de Hoover Dam in zicht, Lake Mead, de bruine Colorado River en dan is daar ook opeens waarvoor we kwamen: the Grand Canyon. En dan ook nog met U2 met A Beautiful Day op de headset... Het zicht op de canyon is overweldigend. Al gauw vliegen we helemaal naar beneden en landen we beneden in de canyon. David presenteert ons champagne en een ontbijt/lunch met fruit, yoghurt, sap, een muffin en water! We toasten, we eten wat en maken vooral veel foto's. Na 30 minuten moeten we helaas vertrekken en vliegen we al snel de canyon weer uit. Het uitzicht blijft geweldig en al gauw komt Boulder City weer in zicht. Dit hadden we niet willen missen!! De shuttlebus brengt ons terug naar ons hotel en daar zitten we nu aan de Starbucks koffie. Het is inmiddels 11.00u. We gaan zodadelijk maar even wat bijslapen.

En we zijn weer wakker van een middagdut. Wat opgefrist en hup naar de auto op zoek naar het Las Vegas sign. Het kan alleen maar in America dat er een parkeerplaats wordt aangelegd om naar een reclamebord te kunnen kijken. En dan sta je ook nog in de rij om een foto te kunnen maken voor dat bord. En tref je in die rij een koppel in vol ornaat uit Ontario Canada wat net 15 min geleden getrouwd is in het MGM Grand. It's a crazy world... maar we hebben de foto! Google Maps brengt ons Downtown naar de Graceland Wedding Chapel.  Alleen even een foto gemaakt, geen paniek... we zijn al getrouwd! Onderweg nog meedere chapels gespot. Inmiddels zijn we terug in het hotel en proberen we toch maar wat wakker te blijven met alweer Starbucks koffie.