Las Vegas naar Tusayan - Grand Canyon

24 mei 2017 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Nog even een 'leuk' feitje van gisteravond... Jan kocht een blik bier. Hij schenkt het bier in. Hm... vreemde kleur, vreemde geur en een - volgens Jan hè - echt ranzige smaak! Blijkt het bier met tomaat, zout en limoen te zijn; 7 dollar door de Vegas-plee baby! Oh ja, ik dronk water... en Jan dus ook!
Over naar de dag van vandaag. Rond 8.45u vertrokken uit Circus Circus Las Vegas. Als snel werd het minder druk. Langs de Hoover Dam gereden zonder 'm te zien. Gisteren was de aanblik vanuit de lucht toch onbetaalbaar. Via allerlei uitgestrekte valleien en echt verschillende landschappen zijn we in Kingman linksaf geslagen, op zoek naar Route 66. Niet veel later was het tijd voor de lunch en ergens in the middle of nowhere werden we nog verder nowhere gestuurd om te eten. Er was een giftshop annex museum en er lagen diepe grotten die in verbinding staan met de Grand Canyon. Uiteraard kon je er lekker eten en dat is ook het enige wat wij hebben gedaan. Met 75 miles per uur op de teller naar een volgend stuk Route 66, authentiek met een aaneenschakeling van eettenten en tattooshops. Na weer een uur tijden kwamen we aan in Tusayan bij het hotel. Alweer een mooie kamer! Spullen gedumpt en gelijk door naar het Grand Canyon National Park. Met gratis shuttlebussen kun je alle delen van de Canyon bekijken. Wij zijn doorgereden naar Parking D. Vandaaruit zijn we ri Hermits Rest vertrokken met een bus. Uitgestapt bij halte Abyss en langs de rand van de afgrond naar de halte Monument Creek Vista gelopen, dat was maar 1,5 km maar je doet er lang over want je blijft foto's maken... Met de bus door naar Hermits Rest. Door de flinke bewolking daar niet meer zo'n mooie foto's kunnen maken. Ingestapt bij chauffeur Tim in de shuttlebus en 11 miles verderop ongeveer bij de auto weer gedropt.
Nu ik het zo schrijf lijkt het alsof het me niks deed om de canyon te zien maar dat is niet zo. De aanblik van die kloof, zó breed en zó diep en zo kleurrijk... zó sjiek sjiek sjiek! Je wordt er stil van. De avond rustig op de kamer doorgebracht met een IPA-biertje voor Jan en een wijntje voor mevrouw.

1. Jacqui Stevens:
    25 mei 2017
    Wat een eindeloze wegen om al die prachtige
    bezienswaardigheden te kunnen bewonderen.
    Groetjes.
  2. Lisette:
    25 mei 2017
    Hallo jullie 2 wat genieten jullie ervan super !!!! Gisterenavond koen nog gezien bij het voetbalalles goed met hem en hier ook tot snel
  3. Pap:
    25 mei 2017
    Ik heb het al vaker gezegd geniet hiervan,want dit maak je maar enkele keren in je leven mee.