San Francisco (10 juni)

10 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De wekker ging weer vroeg voor onze eerste volle dag in SanFran, 6.00u! Douchen, boterhammetje gegeten, kamer beetje toonbaar gemaakt en Uber gebeld. Jip, helemaal hip met Uber naar Pier 33. Wat een geweldige uitvinding! Ging echt perfect.
We hadden al kaartjes gereserveerd dus we stonden al snel in de rij voor het bootje naar Alcatraz. De eerste boot, die van 8.45u. Er was weinig wind, tenminste,  vergeleken met gisteravond. Prachtig zicht op o.a. the Golden Gate Bridge! En dan sta je opeens op het roemruchte eiland waar o.a. Al 'Scarface' Capone gevangen heeft gezeten. Wij deden de self-guided tour, lekker op eigen tempo over het eiland. Ik schrok enorm van de kleine cellen! Het was een indrukwekkend geheel deze hele morgen. Want ook hier bloeien prachtige bloemen in de ooit aangelegde tuin die in ere is hersteld. Een ex-gevangene #1259 William Baker zat zijn recent geschreven boek te signeren. Nadat we terug waren aan wal liepen we richting de oude Fisherman's Wharf. Daar hebben we lekker gegeten met prachtig uitzicht op de baai en alweer the Golden Gate Bridge. Daarna gingen we op zoek naar the Cable Car. Het was een tijdje wachten - meer dan een uur - maar zeker de moeite waard. We stapten bij het begin op dus we zagen hoe elke 'car' gedraaid werd op de schijf. Heel leuk, vreselijk toeristisch dat wel. En toen de hele steile en nog steilere straten van San Francisco door. Bij Union Square van de Cable Car gestapt. Gaan kijken bij the Cheesecake Factory maar daar was zo'n lange wachtrij dat het niet meer leuk was. Dus maar een Starbuck's Coffee gescoord. Wat energie voor de laatste tippel naar het hotel aan 7th Street. Op de kamer vonden we een lief briefje van housekeeping. Nog niet eerder meegemaakt!  Een wasje gedraaid, was gevouwen, tot zover de huishoudelijke taken! Nu: benen hoog!