Uitstapje naar Peso da Regua en Lamego

29 december 2018 - Viseu, Portugal

Vandaag ook weer kunnen uitslapen. Om 10 uur vertrok de bus naar Peso de Regua, waar we na een dik uur aankwamen. Hier hebben we ongeveer 2 uur rondgelopen, onder andere langs de Douro. Lekker in het zonnetje gelopen en op 2 plekken koffie gedronken, 1 keer met pasteis de nata (erg lekker en weer niet duur). Bij het vertrek helaas erg lang op 2 stellen moeten wachten omdat ze de verkeerde vertrektijd van de bus gehoord hadden, dat was wat minder.

Daarna binnendoor naar Lamego gereden. De grootste bezienswaardigheid daar is een kerk waarvoor je zo'n 300 treden trap moet oplopen. Het aantal treden is trouwens niet helemaal duidelijk, op internet vind ik ruim 600, terwijl een telling van mede busgenoten het over bijn 300 treden had. Ongeveer de helft van de groep is aan de klim begonnen. Onder andere Vivianne heeft beneden op me gewacht. Het uitzicht en de kerk zelf waren wel de moeite van de klim waard. Het was vooral een kwestie van rustig (trap)lopen. Terug beneden met ons tweeen nog een portje met wat kaas en olijven gegeten voordat we aan de terugweg begonnen. Gelukkig was nu wel iedereen op tijd. De terugreis naar het hotel verliep voorspoedig.

Het eten was weer erg lekker, na het eten nog tamelijk lang in de bar gehangen, daarom het blog pas laat bijgewerkt ;-)

1. Leonie:
    29 december 2018
    300 trappe.... dink dat die vrouw de tel kwiet woar. Ut lieke dr ech veul meer.
    Sjoon foto's. Geneet nog mer lekker.