Bryce Canyon naar Torrey - Capitol Reef

27 mei 2017 - Torrey, Utah, Verenigde Staten

Algelopen nacht in een nogal gehorig hotel geslapen. De bovenburen kwamen rond middernacht binnen... uiteindelijk toch tot 7.00u geslapen. Het was 3gr!! In Geleen was het toen al 30 of zelfs meer! We namen de Scenic Byway 12. Wat een weg.... wow! Ontbijten deden we in Tropic, lekkere koffie met een appelgebakje. Beetje zoet als ontbijt maar ach... Bij een uitkijkpunt lazen we over the Million dollar road. Het uitzicht was trouwens ook a million dollar waard! Weer terug op de weg kwamen we een bord tegen: KIVA coffeehouse. Stoppen dus. Rondom ramen met wijdse uitzichten... Het hoogste punt tot nu toe bereikt: 2905 meter!! Uiteindelijk kwamen we wat vroeg aan in Capitol Reef. Omdat de kamer nog niet klaar was zijn we na was uitleg van de receptioniste naar het Capitol Reef National Park gereden. Alweer anders, alweer heel erg mooi. Eerst een stukje Highway 24 met daaraan o.a. een Mormonen-schooltje wat in gebruik is geweest tot 1941 en petrogliefen: pictogrammen op de rotswanden, zeg maar tekeningen gemaakt door Indianen. Daarna de Scenic Drive gereden tot aan het einde waar we door de kloof hebben gereden met hele hoge rotswanden pijlrecht omhoog. Jammer genoeg was op de terugweg in de voormalige nederzetting Fruita alles uitverkocht, dus geen applepie meer en ook geen ijs. Dan maar naar het hotel, of eigenlijk een Inn. Ingecheckt opgefrist en lekker gaan eten in het steakhouse van de Inn. Lekker gegeten! Oja! De gratis staatsloten gecheckt... we komen gewoon naar huis de 17e juni

1. Leonie:
    28 mei 2017
    Wie veul KM höb gr al gemaakt? Sjiek man!!
  2. Pap:
    28 mei 2017
    Wat een prachtige omgeving en de foto,s zijn ook de moeite waard om te bekijken.Dit moet genieten betekenen.
  3. Marion:
    28 mei 2017
    Net even alles bijgelezen, zijn zelf op vakantie geweest...wàt een avontuur! Jij schrijft er heerlijk over, alsof we er een beetje bij zijn. Heel veel plezier, ook voor de mannen