Tusayan naar Page - Antelope Canyon

25 mei 2017 - Page, Arizona, Verenigde Staten

De wekker ging een uur te VROEG... ach ja, even vanalles omtenten in de tassen, douchen, ontbijten en op naar de Grand Canyon. De uitzichten zijn ook vandaag weer super-de-luxe. Het is best al druk in het park. Gelijk bij het eerste uitzichtpunt stonden we alweer foto's te maken. Besloten niet overal te stoppen want zo komen we 'nergens'. Op naar Grand View, enkele miles verderop. Prachtig! Door naar Desert View. Een grote parking aangelegd en dat is wel nodig. We zijn niet alleen, je hoort alle talen, ook Nederlands. De Colorado River met zijn groene water, de canyon zelf. Er is een uitzichttoren die Jan beklommen heeft. Ik voerde een gesprek met een Nederlands koppel. Onderweg naar de Horseshoe Bend een paar keer gestopt op plekken waar scenic view stond aangegeven. En dat klopt dan ook! Wel overal een felle wind en heel veel stof. Bij de Horseshoe Bend is uiteindelijk alleen Jan doorgelopen voor het goede zicht c.q. foto. Het was mij teveel dalen en stijgen. Inmiddels is het half twee of half drie, we raken wat verward door de auto die opeens een uur later aangeeft. Het blijkt half twee te zijn want als we bij de Antelope Canyon aankomen kunnen we nog mee met de tour van twee uur. Met Mike the tourguide en 8 anderen met 3 verschillende nationaliteiten achterop een pick-up en 3.5 miles over een zandpad crossen. Mike belooft ons prachtige foto's. En die hebben we gekregen! Mike weet alles van alle merken telefoons met camera en van veel  fototoestellen. Hij stelt ze in, neemt zelfs foto's met de camera's, geeft de allerbeste tips. Aan het einde van de canyon, 1/4 mile maar, maken we weer foto's per familie én een groepsfoto die we nog moeten gaan ontvangen van een Amerikaanse meneer. Teruglopend door de canyon viel er best veel zand naar beneden. Jan zei nog: 'I came to see America, not to eat it'. Het zand knarst nog tussen de tanden! Mike uitvoerig bedankt voor zijn tour. Thank you thank you! Op naar het hotel in Page /Lake Powell. Het uitzicht vanaf de kamer is erg mooi. We hebben gegeten bij Big John's Texas BBQ. De smokers staan langs de weg; de pulled brisket heeft 16 uur in de smoker gelegen. We hebben allebei een 'bordje' met vanalles gegeten: pulled brisket, pulled pork, pulled chicken, saucage with a kick (pittig), spareribs, cowboy beans en potatosalade of coleslaw. We zeiden allebei: Yummie!!! Dadelijk proberen het zand uit de oren en de neus te krijgen. Wat een dag weer!

1. Erik Merkelbach:
    26 mei 2017
    Prachtige foto's, moet een onvergetelijke dag zijn geweest.
  2. Pap:
    27 mei 2017
    Foto's zeggen genoeg.......
  5. Helene Martens:
    29 mei 2017
    Wow, die grotten zijn complete kunstwerken !!
  6. Vivianne:
    30 mei 2017
    Antelope Canyon was súper! Zoveel gehad aan al die tips van Mike. Nu nog!