Mariposa - Yosemite National Park naar San Francisco

9 juni 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na alle gebruikelijkheden in de vroege ochtend uitgecheckt en via een flinke omweg via een senic byway naar San Francisco. Die omweg bracht ons naar Nelder Grove, daar waar de sequoia's groeien. Oplettende Koen waarschuwde net op tijd voor een overstekend hert... Uiteindelijk via een enorm hobbelige weg aangekomen bij Nelder Grove. Alle blote plekken ingesmeerd met deet want het 'steekte' er van de muggen. En toen een korte rondwandeling, Bull Buck loop genaamd, gelopen. Helaas zijn veel sequoia's omgezaagd. Waarom? Om met Koen te spreken: 'dat wèt neemes'. Twee wat oudere mannen liepen dezelfde loop. 'Hello' en 'Hé guys, where are you from?' 'The Netherlands'. 'Oh wow, hé guys, we are sorry voor Trump! He is an idiot!' Heerlijke humor dus. Na een stukje lopen door prachtige natuur met veel bloemetjes komt 'ie in zicht... wow... niet normaal, zo gróót! Wat een natuurwonder is dit! Geschatte leeftijd in 1975: 2700 jaar oud... Daar wordt je wel even stil van! Nadat we de hobbelweg zijn teruggereden gingen we dan eindelijk richting San Francisco. Het landschap werd gelijk anders, heuvel, vee, ranches. Tussenstop in Merced bij de Subway, altijd lekker en veilig deze keer. De sheriff zat binnen te eten en de auto stond met draaiende moter op de parkeerplaats! Koen heeft ons heerlijk rustig - jongens wat een drukte - naar het hotel gereden. Vallet parking maar ik ben bang dat de auto daar blijft staan tot maandag... Kamer is netjes, alleen geen ijskast. Personeel is vriendelijk en behulpzaam. Met de tram naar Fisherman's Wharf oftewel pier 39! We hebben de zeeleeuwen gespot. Wat een herriemakers! En waaien dat het deed, het is sowieso frisjes hier. Gegeten bij Bubba Gump shrimp Co. Het was wel lekker maar niet heel bijzonder, wel bijzonder prijzig en koud. Omdat het al donker begon te worden en omdat een gewaarschuwd mens voor twee telt, een taxi terug naar het hotel genomen. Ook bijzonder. En nu opwarmen op de hotelkamer. Brrrr...

1. Lisette:
    10 juni 2017
    Hallo luitjes alweer 3 weken onderweg in de states wat gaat het toch snel en wat genieten jullie ........ en nu met Koen erbij komen soms van die selfies langs op fb ..... Waal ff lache Koen......Wij hebben ook weer eens genoten van het Ned elftal (viv ben maar met rudi meegegaan anders moest hij alleen gaan ) .zo nu gaan we maar eens opstaan en genieten van het mooie en warme weekend geniet er nog van en tot snel hugs van rudi und lisl
  2. Pap:
    10 juni 2017
    Leuk verhaal en gelukkig ook weer foto,s. De laatste week breekt aan dus geniet er maar extra van.
  3. Helene Martens:
    10 juni 2017
    Wat een reus die boom !! Geniet helemaal van jullie verhalen en foto's, helemaal super !!!!!!