Yosemite National Park (8 juni)

8 juni 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Nou... dat vroeg opstaan ging bijna mis... gelukkig werd ik om 5.53u wakker terwijl 5.30u de bedoeling was. Douchen hadden we gisteravond al gedaan, even een snel wasje, ontbijten en een uur later zijn we zijn op weg. We parkeerden de auto vlak bij de Yosemite Fall (ja er was nog plaats om 8.10u) en zijn we gaan lopen naar de waterval. Prachtige rondwandeling gemaakt met ongeveer in het midden een alweer denderende watermassa. Wat een geweld! Terug bij de weg namen we de shuttlebus naar het visitor centre. Als we wegrijden zien we net nog Bambi met haar moeder...  Op zoek naar koffie want die was zo vroeg nog niet klaar of alweer op aan het ontbijt. Gevonden bij de Half Dome Village! Met de shuttlebus door naar Happy Isles. Leuke wandeling met mooie doorkijkjes door het bos. Daar woont trouwens Woody Woodpecker! En als laatste naar Mirror Lake. Vanaf de bushalte was het nog een aardige tippel met de laatste paar honderd meter licht hellend. Maar... zeker de moeite waard! En dan zijn we zes uur later bij de auto terug. Tijd voor een zelfgebouwde boterham, wat noten en zoute snacks. Na de staande lunch op zoek naar Merced Grove. Daar zouden Sequoia's staan. Maar alleen te zien tijdens een wandeling van 3 tot 4 uur. Helaas... dat gaat 'm niet meer worden. Omdat Koen nog graag een Yosemite-sweater wil scoren, rijden we terug naar Yosemite Village. Het is een pet en drinkfles geworden! We zeggen Yosemite National Park gedag en rijden naar Mariposa terug. Koen trakteerde vanavond op de lekkerste burger ooit!! Het ruikt nu alleen een beetje naar knoflook op de kamer...