Yellowstone National Park (31 mei)

31 mei 2017 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

En warempel, goed geslapen tot 8.00u zelfs. Rustig de dag gestart met douchen, aankleden, koffie scoren en boterhammen smeren. De wifi opgezocht bij het Visitor Centre en een brood gekocht in de General Store hier in Mammoth Hot Springs. Het was rond 10.45u toen we gingen rijden. Onderweg kwamen we - uiteraard natuurlijk - het nodige natuurschoon tegen: watervallen, een zwarte beer, meertjes, the Grand Canyon of the Yellowstone, nog een waterval want er was ook sneeuw, veel sneeuw, nog meer sneeuw. Verderop stopte opeens iedereen met rijden: een wolf! Machtig! Op een andere plek stonden veel mensen met enorme telelenzen: een havik met rode staart. Tja, die vangen wij niet met onze toestellen! Daarna nog de nodige bizons en een hert met een witte bips. 80% van alle geisers ter wereld liggen in Yellowstone. De eerste van vandaag was er eentje die nogal stonk naar zwavel. Gauw weg! Toen een moddergeiser die alleen nog wat bubbelde en een grot die brulde en stoomde als een draak. Nog niet halverwege de rit maar het was toch lunchtijd. Een dikke besmeerde sandwich bij Lake Village aan het Yellowstone Lake. En wat kadootjes gescoord voor de allerkleinsten van de familie! Door naar Biscuit Basin. Het rook er niet naar koekjes helaas. Hoogtepunt daar was het Sapphire Pool, waanzinnig blauw! Lekker rondje kunnen lopen over het plankier. Volgende stop was Grand Prismatic Spring. Enorm veel stoom deed mij besluiten terug te gaan. Jan is wel doorgelopen maar omdat het nog fris is, is er dus veel stoom en weinig zicht op de geiser. Jammer! Langzaam terug naar de cabin, het was nog een heel dik uur rijden. En ook nog wat mooie dingen bewaren tot morgen! En dan kom je bij je cabin en lopen daar de herten dus gewoon over de weg tussen de cabins! Sjiek! Dat was het eten ook in the Dining Hall. Jan bizon en ik varkenshaas met portsaus. Wat zullen we straks goed slapen!

1. Annette:
    1 juni 2017
    Zo leuk om een beetje met jullie op reis te gaan Xxx
  2. Leonie:
    1 juni 2017
    Wat sjiek om al dat wild te zien hé. Benieuwd naar de foto's.
    P.S. Ik ben best klein maar behoor niet bij de familie.... dus kadootjes niet voor mij :-)
  3. Erik Merkelbach:
    Supersjoon!
  4. Pap:
    2 juni 2017
    Ja,al dat wild op de weg of ernaast lijkt me ook heel mooi om te fotograferen.
    Ik herhaal geniet van al dat sjoons. Groet van pap.
  5. Pap:
    2 juni 2017
    Ja, het het is ook mooi om al dat wild te zien en te fotograferen. Ik herhaal geniet van al dat sjoons. Groet uit een warm Geleen van Pap
  6. Hans Dorssers:
    2 juni 2017
    Wat een mooie reis, als ik zo alles eens doorlees. Een echte belevenis, prachtige fotos !
    Geniet ervan, jullie tweetjes. Als ik eens ooit tijd heb ... :).