Yellowstone National Park naar Idaho Falls

2 juni 2017 - Idaho Falls, Idaho, Verenigde Staten

Licht bewolkt begin van de dag. Douchen, ontbijten, inpakken. We horen van een van de kamermeisjes dat er achter de cabins tegenover ons een hert aan het kalveren is. Ze voelt zich veilig bij de cabins en er zijn weinig tot geen natuurlijke vijanden in de omgeving zijn. Uitchecken en naar het visitor centre. De gazet en wat appjes gelezen. Op naar het berenpark. STOP SCHRIK NEE! Fototoestel laten liggen op het bankje bij het visitor centre. Terug dus. Toestel ligt niet meer op het bankje... aangesloten in de rij en intussen zien we het toestel al bij de balie liggen! Gelukkig! Een foto laten zien waar we samen op staan dus we krijgen het toestel mee. En waar dit dan goed voor is? Een foto van bizons met kalfjes in het dorp!! Wow! En zo zeggen we dag tegen Yellowstone... onvergetelijk! Het is nog een heel eind naar de uitgang van het park. Maar uiteindelijk rijden we dan toch Montana in... en weer uit! Idaho it is, the potatoe state.
Via een Scenic Byway met wilde margrieten komen we bij the Upper Mesa Fall. Een waterval in een dal, heel rustig gelegen denk je. Maar als je beneden bent is het er alweer druk. Op naar het berenpark, Yellowstone Bear World. Met de huurauto door berenland. Die beesten waren erg mak. Ook nog 6 bear cubs, berenjongen, gezien. Zo lief, maar niet heus! Terug in Idaho Falls weer het Best Western Plus hotel van afgelopen maandag. Een beetje thuiskomen zeg maar. Gaan eten bij Applebee's, Jan steak en ribjes en ik kip en garnalenspies. Inmiddels is Koen vertrokken richting Schiphol. Nog één nachtje slapen en dan reizen we met ons drietjes verder!

1. Pap:
    3 juni 2017
    Ja, nog ff dan zijn jullie met z,n drieën. Groet van Pap.