Yosemite National Park (7 juni)

7 juni 2017 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Na een nacht met het 'gevecht om het laken...' om 6.30u opgestaan. Uurtje later naar het ontbijt op z'n Amerikaans weer: wafels, pancakes, vers fruit, brood (!), scrambled eggs, worstjes, peanutbutter & jelly en belachelijk zoete en gefrituurde donuts enz enz enz. Bah bah ;-) Met een volle tank om 8.50 eindelijk op weg naar Yosemite! Naar de ingang van het park rijdend ook al verschillende keren gestopt. Na de ingang gestopt bij de Bridalveil Fall. Een stukje lopen en dan nat worden van de nevel. Prachtig uitzicht op het naar beneden denderende water. Opnieuw een poging gewaagd om tot aan het visitor centre te komen maar je gelooft het niet... parking helemaal vol! Op naar de Sentinel Dome. De mannen hebben 'm op de foto gezet; ik heb de Yosemite info krant gelezen. Doorgereden naar het eindpunt: Glacier Point. Mag ik zeggen dat ik mooiere uitzichten heb gezien maar wel met minder watervallen? Hier is zoveel sneeuw gevallen afgelopen winter, die sneeuw smelt en tja, water zoekt zich wel een weg! Omdat we toch langer zijn gebleven bij Glacier Point is het visitor centre alweer dicht en krijgen we bij de Yosemite Fall geen parkeerplek... hoe moet het hier in juli/augustus eigenlijk zijn? Alleen maar file rijden? Via de Pioneer Market in Mariposa voor wat inkopen terug naar Miners Inn en bij het restaurant daar gaan eten: brisket voor de mannen en iets van een gepaneerde steak voor mij. Lekker na zo'n lange dag!

1. Pap:
    8 juni 2017
    Als ik het verhaal lees denken ik opeens aan een spreekwoord: Ochtendstond heeft goud in de mond. Zo van Amerikanen zijn vroege vogels want om ergens te parkeren moet je er vroeg bij zijn. Maar ondanks dat probleempje toch weer een leuke dag gehad.
    Geniet er maar van.
  2. Marjo:
    8 juni 2017
    Dus ik kan Yosemite van mijn to do list schrappen?
    Veel plezier nog met hopelijk minder files.