Oeps... she did it again!

8 augustus 2019 - Erie, Pennsylvania, Verenigde Staten

Na een hele slechte nachtrust - het hotel was niet het allerbeste maar oké, het bed was schoon... - en na een totaal fantasieloos ontbijt snel weg  uit Columbus. Vandaag lag Amish Country op onze route. We hielden dus rekening met paard en koets maar ook met Amish-vrouwen op de fiets, met hun witte kapjes wapperend in de wind. Het gaat er nogal bergje op en bergje af, dus bijna boven aan een bergje werd je geacht af te remmen; zo'n koets rijdt met een snelheid van 4 miles per uur, wij met de auto zo'n 35 tot 40 miles per uur. Ook leek donderdag wasdag. Overal hing de was buiten, op lange lijnen. Het verbaasde ons hoe mooi de huizen zijn. Grote veranda's aan het huis, de meesten goed in de verf. Strak gemaaide grasvelden - maar die zie je echt overal in de USA, zelfs in Redneck country - en fleurige bloemen in hun tuinen. De straten hebben geen namen maar heten "Townschip" met een nummer. Veel handwerk, denk aan gras maaien, is vervangen door, in dit geval, elektrische grasmaaiers. Alhoewel we een Amish-jongen van een jaar of twaalf  - met broek met helpen en hoed op - nog wel zagen worstelen met een handmaaier. Na een hele dikke 2 uur rijden bereikten we Berlin. Nee, we hadden geen verkeerde afslag genomen! Daar lagen de Antique Mall en de Craft Mall. Heel veel oude meuk, zelfgemaakte spullen en puppy's...?! Er zaten pareltjes tussen, zoals quilts, maar ja, de koffers mogen niet té zwaar worden. Iets verderop lag nog de Holmes Country Flea Market. Ook weer één heel groot gebouw met nog meer meuk en rommeltjes. Hier aten we onze lunch. Veel puf hadden we niet meer om ook door nog rond te slenteren dus we besloten verder te rijden. Na een tijdje, bij Bath, nam ik (V) het stuur over en loodste de auto probleemloos door c.q. langs Cleveland en van daaruit halverwege naar Erie nam Jan het stuur weer terug over. Al snel kwamen we bij het hotel aan. Een mooie, ruime, schone kamer! Omdat het toch al wat later was regelde Jan een Uber en die bracht ons naar U Pick 6 Tap House waar we de dag besloten met wat voorgerechten en een paar biertjes. Een andere Uber bracht ons een kleine 2 uur later terug naar het hotel. Denk dat we slapen als roosjes