5 euro cent kado

4 augustus 2019 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Het was zondag. Dat hield in dat we "sjpek mit ei" wilden eten. Te voet naar Crocketts Breakfast Camp. Nou... daar waren we niet alleen... 20-35min wachttijd. Onze naam werd genoteerd, geen telefoonnummer want dat was lastig, "a Dutch number". Een stuk over de Parkway oftewel "the Strip" gewandeld en toen we na 20 min terugkwamen was onze tafel klaar. Koffie, 2 eitjes, pecan smoked bacon, toast en vers fruit. Erg lekker! Terug naar het hotel; daar is wifi. Hebben we Max bijna eerste zien worden!

Het plan voor vandaag: Great Smoket Mountains National Park, what else?! Het is natuurlijk zondag = weekend = druk. Bij de startpunten voor de wandelingen staan rijen auto's geparkeerd. Via een mooie route - deze reden we gisteren in omgekeerde volgorde zonder stops - kwamen we aan in Cherokee. Daar bezochten we het Museum of the Cherokee Indian. Blij dat we dit museum bezocht hebben! Nog even rondgelopen in Cherokee, op zoek naar een lunchgelegenheid maar op het stuk wat wij bekeken hebben was alleen ijs te krijgen. Hup, in de auto en verder door the South. En weer in de remmen: Granny's Kitchen...oh... een buffet restaurant... Dan maar op zondagmiddag warm eten. Wat zullen we zeggen? Het was simpel, country food. Fried chicken, roast, bonen en maïs. En druk met locals! We reden verder en daar is 'ie dan... Santa's Land! Wij dachten dat Santa in Finland woonde, blijkbaar niet! Via wat smallere wegen, met veel tot vaste huizen omgebouwde stacaravans, uiteindelijk ook vandaag Gatlinburg weten te vinden. Het was toch alweer 17.10u. Even wat uitrusten, een biertje drinken en opfrissen.

Tijd voor Moonshine. Die gingen we proeven bij Ole Smoky Moonshine. Onze serveerster was jong en had een leuk verhaal. In korte tijd 13 verschillende Moonshines geproefd, waarvan er maar één 'n alcoholpercentage had van 59%, de rest véél minder. De glaasjes hadden het formaat vingerhoedje dus we liepen recht naar buiten, mét een mason jar Moonshine voor thuis. De cassiere daar nog blij gemaakt met 5 euro cent, het kind spaarde buitenlands geld...!? En "the Netherlands.. is dat waar ijsberen leven?" Nou... nee! Wat meer richting ons hotel, aan de bar van Tom & Earl's Back Alley Grill nog wat biertjes (J) en een cocktail (V) gedronken; het kon er maar eentje zijn: Southern Belle!

1. Annette:
    5 augustus 2019
    Erg leuk om elke dag jullie verslag te lezen...goede start van de dag 😄
    Dikke kus
  2. Erik Merkelbach:
    5 augustus 2019
    Hè hè, dat is een ontbijtje!
  3. Caroline:
    5 augustus 2019
    Nou southern belle, wat een geweldige dag hebben jullie er weer van gemaakt! Je bent mijn heimwee gevoel goed aan het voeden😉 . Heerlijk jullie verhalen!
  4. Teun en Ellie:
    5 augustus 2019
    Tja met zo'n ontbijt zouden wij ook zo smilen, als je bedenkt dat wij thuis 2 beschuitjes hadden met een glas melk. 😊 Veel plezier verder. 🙋‍♂️🙋.
  5. Robert-Jan:
    5 augustus 2019
    Wat heerlijk geschreven weer; en wat een mooie lange drukke dag ! De uitzichten daar blijf ik fantastisch vinden. En de ijsberen, hilarisch !!!! Hahaha !!! We hebben er wel een mooi Duits carnavals liedje van, toch ;-) ?