Proud to have you

3 augustus 2019 - Gatlinburg, Tennessee, Verenigde Staten

Wakker geworden in Banner Elk. Daar waar we ook gingen slapen! Van het ontbijt had ik meer verwacht maar ook hier lagen dezelfde bageltjes, muffins ed. te wachten om gegeten te worden. Mwah... Op naar de watervallen van Linville. Daar is Jan alleen naar beneden gelopen. Ik dacht alleen maar aan de weg terug, bergop. Gelukkig hebben we de foto's nog, van Jan. Eindelijk konden we ook de traditionele foto maken wij de entree van de Blue Ridge Parkway (BRP). Hier en daar een foto-stop, het weer was alweer beter dan verwacht. We hebben voor Mount Mitchell een afslag genomen, helemaal omhoog naar 6684ft = 2.0372832km. Jan heeft het topje van de berg gezien, mijn conditie en luchtwegen werken niet echt mee om bergje op, bergje af te doen... Het schijnt het hoogste punt te zijn ten oosten van de Mississippi. Aldaar, op z'n Nederlands boterhammetjes gesmeerd onder de achterklep. Toch handig, zo'n grote koelbox met inhoud. Omdat de BRP erg lang begon te trekken besloten we 'm af te korten, om de BRP bij mile 455 ongeveer weer op te rijden voor het laatste, mooie stuk. Hier begint de BRP over te gaan in de Great Smokey Mountains National Park (GSMNP); hogere bergen in ieder geval en hopelijk wat meer wilde dieren. Vandaag één hert, een dode wasbeer en een loslopende hond gezien op de BRP.

Het was nog zo'n 50min rijden naar Gatlinburg, onze plek voor 3 nachten. Druk stadje, zo'n beetje het Valkenburg van de staat Tennessee in het zuidoosten van de USA. Ingecheckt in een mooi hotel aan de rand van het stadje maar op loopafstand van het centrum en van eettentjes. Voor vanavond kozen we voor Bennett's Pit BBQ. De wachttijd zou 15 tot 20 min zijn. Korte gesproken met, naar we dachten, locals. Toen ze hoorden dat we uit The Netherlands kwamen waren zo "so proud to have us". Na een minuut of 10 werden we toch al naar onze plaats gebracht. Er hangt een Texaanse vlag binnen, er werkt ook hier weer vriendelijk personeel (Pia met Zweedse ouders). Uiteraard aten we vlees van de smoker! Met voor mij een cocktail met moonshine. Die moeten we zeer binnenkort nog maar eens echt gaan proeven want deze was zo verdund, ik proefde geen alcohol! Goedemorgen!

1. Erik Merkelbach:
    4 augustus 2019
    Goojemurrege! Die Amerikaanse ontbijtjes....brrrr.... Voor ons zometeen een gebakken eitje met Friesche bacon.....
  2. Robert-Jan:
    4 augustus 2019
    Wat een prachtige uitzichten !! En leuke selfie van jullie samen. En ja, die Amerikanen vinden het allemaal prachtig, glad to have you !! Heeft toch wel wat !! Veel plezier in Gatlinburg, prachtige omgeving, genoeg te doen !
  3. Caroline:
    4 augustus 2019
    Gatlinburg, prachtige omgeving! Gaan jullie Cades Cove doen? Oh... mocht je nog een leuke zaak zoeken... Texas Roadhouse, pinda's vooraf, allemaal Rita's en dan een extra kicker er bij🤤.
    Geniet!! Wij genieten mee!