Capitals

27 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

Vanochtend, na het ontbijt, eerst de kwalificatie van de F1 van Hockenheim op de hotelkamer gekregen. Een fijne 1e startrij voor Max 33. Nu we de metro ontdekt hebben maken we daar dankbaar gebruik van. Een fijn stuk naar een buitenwijk van Washington D.C. Het was nog een fijne tippel naar de Washington National Cathedral. Er werd hard gewerkt aan een replica van Lego. Deze moet 8 feet = 2.44 meter worden. De replica zal de ruimte dus nooit kunnen verlaten. Qua bouw wel overweldigend, binnen waren het vooral de gebrandschilderde ramen die indruk maakten. In één van de ramen zit een stukje maansteen verwerkt wat door de Apollo 11 is meegenomen. Het uitzicht vanaf de 7e verdieping in de toren was erg mooi. In een restaurantje naast de kathedraal wat gedronken met wat zoets erbij, pecanpie... ik had ze nog naar het recept willen vragen, zo lekker! Via een woonwijk met prachtige huizen met van die mooie veranda's, bij een ander metrostation aangekomen.

We gingen op zoek naar de Capital One Arena. Koen had maar één wens en die ontzeggen we hem dus maar niet... een ijshockey jersey van de captain van the Washington Capitals, nr 8 Ovechkin. We snapten gelijk waarom ze de Capitals heten... Zoals Jan tegen Koen zei via whatsapp: "Ff de ellende verdrinken..."! Op naar een bar! Weer nieuwe biertjes ontdekt, het kan niet op hier! En omdat a. de inwendige mens goed onderhouden moet worden en b. het alweer happy hour was bij Tortilla Coast zijn we daar maar voor de laatste keer gaan eten en drin= ken. Het was alweer goed toeven bij de Mexicanen. Morgen op tijd opstaan, met de Metro naar het Ronald Reagan National Airport om de auto op te halen voor het vervolg van onze reis.

1. Robert-Jan:
    28 juli 2019
    Wat een leuke dagen weer !!! En dan doel ik niet op alle Happy Hours (ook niet verkeerd trouwens) ! Dat Arlington is idd een belevenis op zich, daar word je heel stil van. Succes met de auto ophalen (tip: stap gewoon in een groter model en rijdt netjes naar buiten), en benieuwd naar het vervolg !
  2. Caroline:
    28 juli 2019
    Wat een prachtige kathedraal!! En jullie regelen het goed met die happy hours!
  3. Leonie:
    28 juli 2019
    Boh, op wieveul sjtappe zit gr inmiddels.... Gr seet ech flink ongernummend. Sjiek!!
    Happy Hour goat gr hie nog misse haha...
  4. Erik Merkelbach:
    28 juli 2019
    Enne? Aandeile biej Tortilla Coast?
  5. Annemiek:
    29 juli 2019
    Ik geniet van jullie verhalen!