Happy Hour

26 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

De dag begon wederom met het complementary continental breakfast, heel goed te doen! Jan had zijn huiswerk goed gedaan dus we wisten hoe we metrokaartjes konden kopen. Op naar Arlington National Cemetery. Uiteraard kwamen we door de security-check! We waren echt onder de indruk van de grootsheid van deze begraafplaats, die overigens in de staat Virginia ligt, niet in District of Columbia (D.C.). 400.000 graven van militairen, presidenten, astronauten en politici. Wij bezochten de graven van J.F. Kennedy en zijn vrouw Jacqueline Bouvier Kennedy Onassis. Daarnaast hebben we de wisseling van de wacht bijgewoond bij het graf van de Onbekende Soldaat. Zeer strak, zeer Amerikaans. Omdat we ook een blik op het Pentagon wilden werpen zijn we via wat omwegen - want er wordt erg hard gewerkt op de begraafplaats - uitgekomen bij een echte militaire begrafenis. Koets met kist, paarden ervoor, Militaire kapel en de familie achter de kist. Dan wordt je effe helemaal stil... We vonden de uitgang gelukkig wel weer terug. Zeker 3 uur rondgewandeld en we zaten toen al op 10.000 stappen.

Op naar de Metro, uitgestapt wij het Smithsonian. Eerst bij Starbucks de inwendige mens verzorgd! We wilden het US Holocaust Memorial Museum bezoeken. We zijn binnen geweest - na wederom een security-check - maar helaas waren alle dagpassen al vergeven. We hebben wel een klein onderdeel kunnen bezoeken. Conclusie: Amerika stond niet te juichen toen (Joodse) vluchtelingen hun land binnen wilden. Niet anders dan hoe nu Europa omgaat met vluchtelingen uit Syrië en Afghanistan. En dan lezen we zojuist dat Trump geld krijgt van het Hooggerechtshof om de muur te bouwen bij de grens met Mexico...

Genoeg gelopen, genoeg ellende. Tijd voor een lekker drankje. Op naar Penn Social, een sportcafé. Laat het net Happy Hour zijn toen we aankwamen! Cocktails voor 5 dollar en Jan's biertjes 6 dollar! Mocht de pret niet drukken dat het nog niet druk was. Toen we het pand verlieten overigens wel! Weer met de Metro, richting hotel oftewel terug naar Tortilla Coast. Daar liep het Happy Hour immers tot 20u. Frozen Margaritas en nog meer bier... en Mexicaans eten. We hebben genoten! Omdat we natuurlijk ook water moeten drinken liepen we via de supermarkt naar het hotel. Hebben we er toch weer 20.000 stappen opzitten vandaag!

1. Erik Merkelbach:
    Dat ontbijt....
    Weer väöl gezeen!
  2. Jan Haagmans:
    27 juli 2019
    Arlington vond ik ook zeer indrukwekkend. Pentagon gezien? Als je zo langsrijdt, zie je aan de kleur van de stenen waar dat vliegtuig naar binnen is gevlogen. Tenminste in 2012 toen ik er ben geweest.
  3. Caroline:
    27 juli 2019
    Prachtig hè, Arlington. Zo veel eergevoel en respect, daar word je wel stil van.
    Weer veel gezien en gelopen, dan is 2x happy hour héél erg welkom!