Duizend bommen en granaten

28 juli 2019 - Winchester, Virginia, Verenigde Staten

Net voor de wekker wakker, 7.25u. Douchen, alles goed inpakken, ontbijten, start(s) van de F1 van Hockenheim nog even gekeken op de kamer. Wat een nattigheid daar zeg! Op naar de laatste metrorit naar het Ronald Reagan National Airport. Deze reis verliep al voorspoedig. Op zoek naar het verhuurbedrijf Alamo. Tuurlijk gevonden en zelf aan een kiosk onze gegevens ingetikt. Die willen wel veel van ons weten zeg!! Op naar de 3e verdieping en daar stond vriendelijke Terrance van Alamo. "Let's go shopping guys!" zei hij enthousiast. Nou oké dan. Voor ons tweetjes met bagage hoeft het niet zo'n hele grote, benzine slurpende bak te zijn. We zijn tevreden met een Kia Sorento V6, een grijze, lekker vertrouwd. Een paar keer gezwaaid naar Washington D.C. en Jan loodste ons vrij gemakkelijk richting Gettysburg, links en rechts ingehaald wordend door trucks.

Het was warm in het Gettysburg National Military Park. Eerst lunchen en wat kouds drinken. Daarna hebben we de film bekeken en het cyclorama, een panorama - helemaal rond - met daarop een schildering van de slag bij Gettysburg, van 3 juli 1863. Zeg maar Panorama Mesdag in Den Haag maar dan groter. De binnenactiviteit afgesloten met een rondje museum. Terug naar de auto en de 24 miles lange route over de slagvelden gereden. Hoeveel gedenktekens kun je verzinnen én plaatsen...? Héél véél...!!! Maar ja, er hebben ook heel veel mannen gevochten en er zijn veel doden gevallen. Alweer: genoeg ellende!

Het is nog anderhalf uur rijden naar Winchester, naar het hotel. Er moeten nog boodschappen gedaan worden en er moet nog gegeten worden. Boodschappen, denk aan een koelbox en water. Bier en wijn verkopen ze niet bij de Walmart's in Pennsylvania... rare mensen soms. Eten deden we een heel stuk verderop, na een slingerweg door de Blue Ridge Mountains. We stopten bij een Denny's. Nu kun je daarvan denken wat je wilt maar wij hebben daar toch lekker gegeten!! Nog een stukje verderop hebben we al eens West Virginia aangetikt, gaan we vaker doen deze dagen. Drie kwartier later parkeerden we de auto bij het hotel. Het was het bijna 21u en bijna donker. Morgen rustig aan opstarten, tijd genoeg!

1. Caroline:
    29 juli 2019
    Amerikanen weten wel de weg met standbeelden en eerbetoon, gaaf dat jullie hier geweest zijn!! Mooie trip maken jullie!
  2. Erik Merkelbach:
    Sjiek!
  3. Helene Martens:
    29 juli 2019
    Inderdaad echt amerikaans !! Zoveel mogelijk pracht en praal en natuurlijk historie.