Centerparcs

22 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

Met een dikke keel wakker geworden. De airco's hebben me te pakken. Wat paracetamollen erin en op naar het ontbijt. Deze keer Pret a Manger, klinkt héél Amerikaans hè? Van daaruit was het een leuke wandeling richting pier 78. We gaan een stukje varen vanmorgen met de Hornblower. Het weer liet zich van de beste kant zien. Zon! Na de stop bij the One World Observatory (want het is een hop-on hop-off cruise) zat de boot vol met veel Aziaten. Het was mooi varen op de Hudson river. Al snel kwam ze in beeld: Lady Liberty. We hebben haar van rechts naar links en van links naar rechts kunnen bewonderen. Het blijft raar, zo'n bekend monument met eigen ogen te aanschouwen. Ik heb mezelf maar weer eens geknepen. Helemaal aan de zuidpunt van Manhattan ligt het Financial District. Deze punt zijn we ook gepasseerd totdat we zicht hadden op de Brooklyn Bridge over de East river. Een grote bocht rechtsom bracht ons weer op de Hudson river en al snel waren we weer terug op de plaats van vertrek. Even bij moeten komen van de toch wel warme zon en op naar de lunch. Jan had Friedman's aan 10 th Ave uitgekozen. Echte Amerikaanse lunchtime zaak. Heerlijke sandwich met water, heel veel water. Omdat we toch weer op temperatuur moesten komen gingen we een stuk High Line lopen. Maar niet voordat we the Vessel op de foto hadden gezet. Trappen, en meer trappen. De High Line hebben ze mooi aangelegd. Liep lekker en op wat voor ons het eindpunt was, nog even een blik op Lady Liberty.

Op zoek naar koelte. Die vonden aan de bar van een Italiaans restaurant / bar in het Meatpacking District. Lekker biertje gedronken aan de mooie bar. Mensen kijken, heerlijk! Omdat het langer goed weer bleef besloten de metro te pakken naar Centerpa... Central Parc. Dat bezoek was van korte duur. Jan en ik hebben nog even geprobeerd onder de paraplu, zittend op een bankje, droog te blijven maar dat werd 'm niet! Het ging steeds harder regenen en toen het begon te flitsen en donderen was ik niet meer te houden! Weg hier bij al die bomen! Het ging steeds harder regenen, blaasjes in de plassen, het water stroomde over de paden in Central Parc. Ik was erg blij dat we het Metro station binnen waren. Zeiknat waren we, tot op het vel! Schoenen doorweekt. Op naar het hotel om bij te trekken. Beginnen daar opeens onze telefoons te rammelen: floodwarning. Nou ja zeg.... maar er viel echt heel veel regen in korte tijd. Besloten om bij de bijna buren te gaan eten. Toevallig was dit weer een Ierse pub. Echt lekker eten, Jan een dikke steak en ik pasta. Tegen 20u - het was inmiddels zo goed als droog - de gok gewaagd en naar het Rockefeller Center gelopen. We konden warempel onze kaartjes van 21.30u ruilen tegen kaartjes van 9u. En zo stonden we al om 20.45u in de lift naar de 67ste verdieping. Ondanks het weer een prima uitzicht. Het gaat 'm natuurlijk ook om de lampjes! Met de lift door naar de 69ste verdieping voor het uitzicht naar de andere kant. Helaas bleef de 70ste verdieping door het weer voor ons een no go area.

Ik zei zojuist tegen Jan: ondanks het weer toch een mooie dag. Hoe we de kleren droog moeten krijgen is nog effe de vraag.

1. Caroline:
    23 juli 2019
    Wat hebben jullie weer veel gedaan! En leuk dat jullie de highline hebben gelopen!! Die kleren.... heeft het hotel geen wasgelegenheid? Ik geniet volop mee met jullie, te gek dat je ook een blog bij houdt!
  2. Erik Merkelbach:
    23 juli 2019
    Alweer väöl gezeen. Sjoon foto's! Witte bein van Jan doon mich get pien aan de auge!
  3. Anouk:
    Sjiek heur ... Ich geneet mit uch mit #bucketlist
  4. Leonie:
    23 juli 2019
    Sjiek foto's .... bringt mich memories truk.
    Thanks veur ut deile. Wieveul sjtappe sult gr eind van de trip höbbe :-)
  5. Helene Martens:
    23 juli 2019
    Ik ben geen grote steden fan, maar dit is toch heel indrukwekkend ! Kunnen jullie nog alles wat jullie zien en meemaken "opslaan".
  6. Teun en Ellie:
    23 juli 2019
    Hele mooie foto's, altijd fijn om te horen hoe andere mensen zoiets ervaren.
  7. Lisette:
    24 juli 2019
    Wah geer zeet good bezig sjieke foto’s gruesse rudi und lisl