Stuck in a moment for 20min

23 juli 2019 - New York City, Verenigde Staten

We beginnen aan de tijdzone waar we in leven te wennen. Uitgeslapen, nou ja... een beetje. Met als gevolg dat het drukker was bij de liften in het hotel. Té druk... voel je 'm al? My worst nightmare... met 8 personen in één kleine, warme ruimte vast hangen op kelder nivo. Dan duren 20min erg lang! Dat verdiende een uitgebreid ontbijt met eieren, bacon, toast en een soort van gebakken aardappelen. Op naar Madame Tussaud! Zouden we anders nooit doen maar, ze voorspellen regen en de toegang zit erbij in bij de Sightseeing NY Pass. Beroemde mensen zijn ook maar mensen dus we werden er niet echt koud of warm van. Zeker niet omdat het wassen beelden zijn. Wel grappig om te zien trouwens dat er meer belangstelling was voor Mr. & Mrs Obama dan voor meneer Trump...

We wilden nog wel een tour met de hop on hop off bus door Brooklyn maken... dat kwam er niet van. De tour met de bus om bij het beginpunt te komen duurde al 2 uur. Maar wel nog sjieke dingen onderweg gezien! Carnegie Hall, Madison Square Garden, hotel New Yorker. In Battery Park dus maar uitgestapt met een houten kont! Bij Starbucks voor mij een iced coffee en voor Jan een regular en voor allebei een dikke plak cake. Aan de waterkant nog maar een keertje Lady Liberty bekeken en de vele ferry's bewonderd. Omdat we toch in de buurt waren ook een blik geworpen op de Wall Street Bull, een bronzen stier. Wat een volk!

We begonnen aan een tweede poging Central Park. Die onderbraken we voor een sanitaire stop bij the Smith aan Broadway. Ik verbaas me telkens over de hoeveelheid verschillende soorten sterke dranken achter de bar. Ik snap dat er een echte cocktail-cultuur heerst maar dan nog...! We dronken overigens allebei 'gewoon' een biertje.

Central Park dan toch uiteindelijk bereikt, binnengewandeld en het bleef droog! Wat een uitgestrektheid midden in de stad. Weer met de metro een stukje korter richting het hotel. Even binnen gaan kijken bij het Grand Central Station. Wat een pracht en praal. En zoveel verschillende perrons...! Te voet verder naar Olive Garden aan 7th Ave, zeg maar zo'n beetje om de hoek bij het hotel. Het eten viel zeker niet tegen, het kwam alleen wat snel achter elkaar. Volgens mij moeten de tafels elke avond minstens 3 keer vol. En nu? Nu zijn we ook gewoon moe na een dag "hard werken". En in Nederland vielen al wat mussen van het dak, en morgen nog meer? Wij verkassen morgen van de ene naar de andere grote stad. Volgende stop: Washington DC.

1. Caroline:
    24 juli 2019
    Begrijp ik het nou goed en zijn jullie vast komen te zitten in die lift 😱😱😱.
    Die bus lijkt me ideaal om veel te zien, nog nooit gedaan. En brooklyn niet gezien? Dan moeten jullie een keer terug..😇
    Veel plezier in Washington!! Ik ben benieuwd welk monument jou het meeste aanspreekt.
  2. Erik Merkelbach:
    24 juli 2019
    Man, man wat höb geer ut sjlech...
    Dat glimlachje van Viv naast die Engelse prins....knijp je hem soms stiekem in zijn wassen billen?
  3. Marlene:
    24 juli 2019
    Intussen ben ik weer bij getrokken van kamp en moest ik dus wat dagen bijlezen.
    Weet dus dat ik in deze tijd van het jaar niet naar NY hoef. Te warm... maar het klinkt als een mooie stad.

Geniet van jullie trip. Ik lees vol genot mee.
  4. Leonie:
    24 juli 2019
    Op noa de volgende big city. Keep writing.... leuk leuk!!
  5. Jean Dormans:
    24 juli 2019
    Jullie zijn weer wat ervaringen rijker:
    Vastzitten in de lift
    Supersnel tafelen
    De drukte in de big city's