Ciao Bella

2 augustus 2019 - Grandfather, North Carolina, Verenigde Staten

Na een wafel voor Jan en wat andere "zeute knooi" voor mij - brrr... - maar ach, de koffie was bruin, zijn we vertrokken uit ons hotel voor 3 nachten in Princeton. Eerst even naar de Walmart. Er was behoefte aan eerste levensbehoeften. Die zullen vast niet overeenkomen met de levensbehoeften van iedereen maar bij ons stond op het lijstje: bananen, komkommer, salades voor onderweg en bier! In dat gangpad vond ik weer een andere versie van mijn bff Rita, StrawberRita, uit blik (inmiddels kan ik zeggen dat "ze" best goed te drinken is).

Op naar het Zuiden. Heerlijke wegen om te rijden, zo af en toe worden we ingehaald door een vrachtwagen en die halen wij weer in als we bergop gaan. Na een dikke twee uur parkeerde ik de auto bij een Hardee's, een fastfoodrestaurant maar wij gingen voor een kop koffie. Jan tikte 1,18 dollar af voor 2 koffie...? Nice! Een heel stuk verderop gestopt bij een grote parkeerplaats bij een bank o.i.d. om daar de salades te eten. Goed te doen hoor!

Jan vond iets op Google over Tweetsie Railroad. Treinen... altijd leuk! Het bleek iets meer te zijn dan alleen een trein, een heel pretpark! Wat we konden bezoeken voor 50 dollar p.p. Neuh... laat maar. Volgende stop was aan de Blue Ridge Parkway bij the Cone Manor, tevens Visitor Center. Prachtige vergezichten vanaf dat huis. Gezwicht voor een souvenir...! Hier en daar gestopt voor de mooie uitzichten. Er wordt hard gewerkt in het park, een nieuwe laag asfalt is ook wel nodig. En zo sta je dus ook gerust ergens 5 tot 10 min stil voor een mannetje met een bord met op de ene kant "stop" en op de andere kant "slow". Verkeerslichten op de Parkway? No way! Na dit korte oponthoud reden we rustig verder naar richting Banner Elk. Het was inmiddels 15.45u dus we konden met een gerust hart inchecken. Een leuke kamer op de 1 verdieping met zicht op het openluchtzwembad. Aan de receptie hadden we advies gevraagd waar te gaan eten. We kozen voor de optie van "a more relaxed" Italiaans restaurant. Wel weer even terug rijden, zo'n 2 miles, maar ach... Het eten en drinken bij Bella's was erg lekker, veel te veel! Bijna iedereen liep met de resten, netjes ingepakt, naar buiten. Wij niet, koude pizza is 's ochtends niet aan ons besteed. Ciao, Bella!

1. Caroline:
    3 augustus 2019
    De porties zijn enorm inderdaad, wij kiezen ook wel eens voor appetizers of de small plates. Niemand die het raar vindt als je alleen een voorgerecht kiest. Wat is het toch een prachtige omgeving waar jullie zijn!
  2. Vivianne:
    3 augustus 2019
    Hé Caroline, moet jij niet in je bedje liggen? Klopt, het is prachtig. Benieuwd naar wat ons de Great Smokey Mountains gaan brengen! Slaap ze...?!?!
  3. Erik Merkelbach:
    3 augustus 2019
    Die Jan die lacht wel altijd breeduit bij de dinerfoto's!
  4. Robert-Jan:
    3 augustus 2019
    Heerlijke dag weer !!! En ja, die porties ... Alles kan en mag in de US, zelfs het delen van een hoofdgerecht, dus voel je vrij, hahaha !!! Benieuwd naar de komende dagen !
  5. Jean Dormans:
    3 augustus 2019
    Die vergezichten zien er schitterend uit. En idd zou je niet lachen Jan van die heerlijke gerechten.