Reisdag naar Washington DC

24 juli 2019 - Washington D.C., Verenigde Staten

De wekker stond om 8.00u. Opgestaan om 7.30u; een erg onrustige nacht gehad. Die opsluiting in de lift zat me nog een beetje dwars. Alles weer ingepakt, gedoucht en aangekleed. Op naar het ontbijt. Pret a Manger was lekker dus daar gingen we terug. Gelijk ook maar al iets voor de lunch in de trein meegenomen. Te voet, de tassen achter ons aan slepend naar Penn Station, 14 straten verderop. 14 verkeerslichten, 14 keer wachten... Toevallig liepen we Penn Station aan de goeie kant - de Amtrak kant - naar binnen! Uiteraard waren we veel te vroeg maar de wachtruimte is uitermate geschikt om naar mensen te kijken. Met een kleine vertraging zaten we dan toch tegen 13.00u naast elkaar in de trein, met onze knieën tegen de knieën van een lief Amerikaans koppel. Iets met "personal space", op bezoek geweest bij hun derde kleinkind in Brooklyn en "where are you from"! In Philadelphia kwam er plek in de coupe om onze knieën los te weken van dit toch wel erg aandoenlijke stel. In de trein vliegt de wereld aan je voorbij. Na Philly kwam Baltimore en opeens was daar Washington DC, Union Station. Helemaal te voet naar het hotel, langs de woning van Donald maar die liet ons toch niet binnen. Het werd nog even spannend in de lobby want men kon onze reservering niet terugvinden. Niet onder Stevens, niet onder Merkelbach maar wel onder Jan Hubert Willem Marie.

Een beetje opgefrist op de kamer en op naar een kleine grocery store voor water en uiteraard wat bier. Jan koos voor Mexicaans eten vandaag, Tortilla Coast ging het worden. Druk! Happy Hour! Locals! Heerlijke chaos met lekker eten. Hier komen we terug, al is het voor Happy Hour... van 15.30 tot 20.00!!!

Morgen maar eens wat bekende gebouwen gaan bekijken van iets korter bij. Voor nu: uitbuiken en bijslapen.